Sayfalar

1 Mayıs 2016 Pazar

yok artık


Tenefüslerde cam şişede vişne suyu içip 19 mayıs gösterilerine beyaz kıyafetler içinde hazırlanan liselileri okul duvarına dayanıp izlediģimiz zamanlar vardı.
O zamanlarda ortaokuldaydım.
Sınavlarda her kolormatik gözlüklü ögrencilere yapıldıģı gibi en öne otuttururdu öğretmen beni.
O zamanlar öğretmenler odasında kolormatik gözlüklü öģrencilerin çok çalışkan olduğuna dair bir söylenti yayılmıştı.
Ne kadar doğru bilemiyorum tabii.
Neyse.
Bir tarih yazılısında son soru kitabın en kıyısında köşesinde kalmış bir paşadan geldi.
Koskoca paşa hiç kıyıda köşede kalır mı?
Kalmamış işte soru olarak önümüze gelmiş.
Ama kimse tahmin etmemiş.

Mehmet Tahir Münif Paşa.

Cemiyet-i ilmiyeyi Osmaniye nin kurucusu kimdir?  Sorusunun cevabı olan paşa.

Arkamdan kalem dürtüklemesi eşliģinde son soru ne son soru ne fısiltıları başladı.

"Mehmet Tahir Münif Paşa" diye fısıldadım.

Yazılı bitti.
Herkes cam şişede vişne suyunu almaya  ve gösteri hazırlıklarını izlemeye gitti.

Aradan zaman geçti.

Tarih hocası hışımla sınıfa girdi.

"Sözlü yapacağım. kitap defter açık olacak." dedi.

Sıradan başladı.

-"Kalk. Mehmet Tahir Münir paşa kimdir?"

-"Cemiyet-i ilmi... "
-"Sus. Otur sıfır."
-"Sen kalk Mehmet Tahsin Muhsin paşa kimdir?"
-"Cemi..."
-"Sus. Otur sıfır."
-"Sen kalk Mehmet Tahsin Muhittin paşa kimdir?"
-"Ce..."
-"Sıfır. Otur."

diye diye bütün sınıfı kırdı geçirdi.

40 kisilik sınıfa 30 farklı ve tarihte varlıģı şaibeli paşa ismi sordu.

Meģer benim heybetli, omuzları kabarık Mehmet Tahir Münif paşa kulaktan kulağa olmuş mu sana Ahmet Tahsin Muhittin Paşa.

Kulaktan kulağa.
Dolaşa dolaşa.
Geze geze.

:))

Biri size " vallahi şekerim senin için Ahmet Tahsin Muhittin Paşa gibi adeta dedi kulaklarımla duydum" derse

"Yoook artıık!" diye şaşırıp sonra oturup hıçkırıklara boğularak ağlamadan önce gidip asıl muhattabınıza sorun.

Belki de Mehmet Tahir Münif Paşa demiştir.









3 yorum:

  1. :) hiç unutmayacağım bir ders oldu, kendim yaşamış gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teyzeler bugünler içindir :D güpgüzel anılarıyla tontiş tontiş otururlar. :))))

      Sil